Συνέντευξη: Μάρθα Θεοδωρακοπούλου, Αγγελική Μούντριχα
Επιμέλεια ανάρτησης: Κλαίρη Μπαράκου
Μέρος 1ο
Γιάννης Κωνσταντίνου
Το τελευταίο τριήμερο του Απριλίου ο νομός μας φιλοξένησε στο ξενοδοχείο Negroponte ένα σημαντικό σεμινάριο χορού, μιας και εισηγητές ήταν πέντε σπουδαίοι χοροδιδάσκαλοι, που θα σας τους παρουσιάσουμε μέσα από πέντε ξεχωριστές συνεντεύξεις, οι οποίες όμως έχουν κάποια κοινά σημεία αναφοράς. Η αρχή, λοιπόν, γίνεται με τον κ. Γιάννη Κωνσταντίνου, που ειδικεύεται κυρίως στην περιοχή της Φλώρινας…
Τι απήχηση νομίζετε ότι έχει ένα σεμινάριο χορού στη σημερινή εποχή;
Γενικά αυτού του είδους τα σεμινάρια έχουν μια αρκετά μεγάλη απήχηση και έχει αρχίσει να υπάρχει μεγάλος αριθμός νέων και γενικότερα ανθρώπων που έχουν στραφεί τώρα στον παραδοσιακό χορό. Οπότε οι αναζητήσεις τους για να δουν δασκάλους από διαφορετικά μέρη είναι ό,τι καλύτερο. Αυτού του είδους τα σεμινάρια ήρθαν να καλύψουν αυτή την ανάγκη. Στην Εύβοια, στη Μακεδονία, σ, την Ήπειρο…γίνονται παντού.
Πώς επιλέχθηκε η Εύβοια για τη διεξαγωγή αυτού του σεμιναρίου;
Η Εύβοια ήταν μια επιλογή του Γιώργου του Παντζιαρίδη, ως υπεύθυνου της διοργάνωσης του σεμιναρίου, για να είναι κοντά στο μεγάλο αστικό κέντρο της Αθήνας. Και βέβαια ο τόπος είναι καταπληκτικός και νομίζω ότι θα περάσουμε όλοι καλά.
Ποιο νομίζετε ότι είναι το μέλλον του ελληνικού χορού από εδώ και πέρα;
Αν το αφήσουμε στην τύχη, δεν ξέρουμε και ίσως να υπάρξουν προβλήματα. Αν όμως το πλαισιώσουμε σωστά ή αν θέλετε ακαδημαϊκά και αν έχει και έναν στόχο πανεπιστημιακό, δηλαδή το πανεπιστήμιο Χορού και Τέχνης, νομίζω ότι θα αξιοποιηθεί όλος αυτός ο κόσμος, με το ενδιαφέρον προς τις τοπικές παραδόσεις και την τοπική ιστορία. Αν το διαχειριστούμε ερασιτεχνικά χωρίς στόχους ιδιαίτερους «θα ξανακάνουμε την κοιλιά» που είχαμε κάνει τα προηγούμενα χρόνια.
Η ευθύνη πέφτει στους τοπικούς συλλόγους;
Όχι, ίσα ίσα. Αυτό που ήταν να κάνουν οι τοπικοί σύλλογοι για να συσπειρώσουν και να φέρουν νέο κόσμο, το έχουν κάνει ήδη. Αλλά από ‘κει και πέρα θέλουμε κατευθύνσεις που ειδικά τους νέους, ακόμα και τους δασκάλους θα τους οδηγήσουν σε μια πιο επαγγελματική κατάρτιση, σε μια πιο καλή, εμπεριστατωμένη διαχείριση του πολιτιστικού αποθέματος που ήδη υπάρχει σήμερα.