Μουσική και Κίνηση

Συνέντευξη : Αγγελική Μούντριχα, Μάρθα Θεοδωρακοπούλου

Επιμέλεια ανάρτησης: Κλαίρη Μπαράκου

 Μουσική και κίνηση δύο λέξεις άρρηκτα συνδεδεμένες όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με τη Χρυσαφένια Βρακά, τη δασκάλα του τμήματός της μουσικοκινητικής αγωγής στον σύλλογό μας. Η ενέργειά της δίνει τον ρυθμό και το χαμόγελό της φωτίζει τα προσωπάκια των πιο μικρών μας μελών. Με αυτό το χαμόγελο υποδέχτηκε κι εμάς και μας μίλησε γι’ αυτήν την τόσο ουσιαστική δράση του συλλόγου μας. 

  • Τι εννοούμε λέγοντας μουσικοκινητική αγωγή και σε τι ηλικίες απευθύνεται;

 Η μουσικοκινητική αγωγή αναπτύχθηκε από τον μουσικό , συνθέτη και παιδαγωγό Carl Orff. Είναι μια ολοκληρωμένη αγωγή με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού στη μουσική. Μέσα από δραστηριότητες και μουσικά παιχνίδια εισάγει τα παιδιά στη γνώση της μουσικής, του λόγου και της κίνησης-χορού. 

 Σε ένα μάθημα μουσικοκινητικής αγωγής το παιδί μαθαίνει να χρησιμοποιεί τα κρουστά όργανα, να κινείται με τον ρυθμό της μουσικής, να χρησιμοποιεί το σώμα του ως μέσο επικοινωνίας, να συντονίζει τις κινήσεις του, να συνυπάρχει με άλλα παιδιά στον ίδιο χώρο, να συνεργάζεται μαζί τους, να πειθαρχεί, να περιμένει και να μοιράζεται. Μοιάζει περισσότερο με παιχνίδι, παρά με διδασκαλία. Έτσι τα παιδιά ξεδιπλώνουν τα ταλέντα τους με έναν ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο. Απευθύνεται σε παιδιά όλων των ηλικιών από τη βρεφική έως και την εφηβική ηλικία.

  • Πώς συνδυάζεται η μουσικοκινητική αγωγή με την παραδοσιακή μουσική και τον χορό;

 Η μουσικοκινητική αγωγή βοηθάει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας του παιδιού μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, υποδεικνύει έναν δημιουργικό κι ευχάριστο τρόπο να γνωρίσουν τα παιδιά το σώμα τους, τον χώρο και τον χρόνο, τις μουσικές έννοιες, τους παρακινεί να αυτοσχεδιάσουν και να βιώσουν τους  ρυθμούς και τη χορευτική κίνηση, ενισχύοντας έτσι την αυτοέκφρασή τους.

 Με βάση τα παραπάνω δεδομένα κατανοούμε ότι η μουσικοκινητική αγωγή είναι ένας δρόμος που οδηγεί στην επίτευξη του σκοπού και των στόχων της διδασκαλίας των παραδοσιακών χορών. Έτσι τα παιδιά μέσα από τον δημιουργικό χορό και το δραματικό παιχνίδι οδηγούνται στην εκμάθηση των βασικών ελληνικών χορευτικών σχημάτων, βηματισμών και λαβών,  γνωρίζουν τη χορευτική τέχνη και ταυτόχρονα καλλιεργούν και αναπτύσσουν τις ικανότητες και δεξιότητές τους στους παραδοσιακούς χορούς.

  • Υπάρχει ανταπόκριση; Τι εισπράττετε από τα παιδιά και τους γονείς;

 Υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση στο μάθημα της μουσικοκινητικής αγωγής από παιδιά 4 έως 12 ετών. Μετά από ένα μάθημα μουσικοκινητικής αγωγής τα παιδιά μέσω των μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων, έχουν διοχετεύσει την καθημερινή ένταση , έχουν εξωτερικεύσει τα συναισθήματά τους, έχουν χαλαρώσει και αποχωρούν ήρεμα, γεμάτα χαρά, ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση.

 Εισπράττω πολλή αγάπη από τους λιλιπούτειους χορευτές και περιμένουν με ανυπομονησία την επόμενη συνάντησή μας. Οι γονείς είναι ικανοποιημένοι με τα θετικά αποτελέσματα της μουσικοκινητικής αγωγής στην ανάπτυξη και βελτίωση των καλλιτεχνικών, κοινωνικών και ψυχο-συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών τους. Τους ευχαριστώ θερμά για την υποστήριξη και την εμπιστοσύνη τους και κυρίως γιατί είναι πάντα δίπλα μας σε κάθε μάθημα να μας επιβραβεύουν  με το πιο θερμό τους χειροκρότημα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *